Moje maturita

31.05.2019

Konečně jsem se zařadila k těm šťastlivcům s ukončeným středoškolským vzděláním. A protože maturita je neskutečně stresující a několik dnů před vaší zkouškou už jen hledáte na internetu videa s návodem, jak maturitu úspěšně složit, rozhodla jsem se tento článek také napsat a třeba tím někomu pomoci.

Maturita- formalita. To určitě. Řeknu vám to takhle. Ta zkouška je vlastně vážně hodně jednoduchá, naprosto věřím tomu, že zkoušky na vysoký budou o mnoho těžší. Ale přece jenom, je to maturita. Všichni okolo vás vědí, že maturujete a pokud to neuděláte, všichni se na vás podle toho budou dívat. Ale doopravdy, z vlastní zkušenosti mohu říct, že učitelé jsou hodní a milí, poradí vám, když potřebujete a rozhodně není v jejich zájmu vás potopit. To se může lišit na každé škole samozřejmě, ale u nás to takhle bylo.

Já jsem odmaturovala na samé jedničky, mohla bych tedy být považována jako skvělý adept na předávání know- how pro další generace. Ale asi si budete muset najít váš vlastní systém, který vyhovuje právě vám.

Na maturitu jsem se učila asi 10 dnů předem s tím, že poslední tři dny už jsem si jen opakovala, pořád dokola. To ale neznamená, že jsem se nepřipravovala předem.

Teď tedy několik tipů pro vás:

1. Vypracujte si jednotlivé otázky sami.

U nás ve třídě jsem byla vážně jedna z mála, kdo si otázky nekoupil, nebo je nedostal od starších kamarádů, ale skutečně jsem si je vypracovala sama. Začala jsem někdy zhruba v lednu a ano, strávila jsem nad tím hodně času, štvalo mě to, věnovala jsem tomu každou volnou chvilku. Ale vyplatilo se to! Zatímco moji spolužáci o svaťáku viděli své studijní materiály poprvé v životě a zjistili, že jim vlastně vůbec nevyhovuje způsob, jakým jsou dělané a nezbylo jim nic jiného než se to prostě naučit zpaměti, mně už stačilo si své papíry jednou dvakrát přečíst a látku jsem už uměla.

2. Udržujte s učiteli dobré vztahy.

U nás na škole letos nedal jeden student maturitu právě z toho důvodu, že do školy nechodil, na testy kašlal a z učitelky si nic nedělal. No a ona mu to vrátila. Nemusíte jim přímo podlézat, ale snažte s učiteli, se kterými budete maturovat, alespoň normálně vycházet a chodit na jejich hodiny.

3. V den maturity se už neučte.

Já jsem maturovala odpoledne, a tak to trochu svádí k tomu, projet si všechny papíry ještě dopoledne. Ale nedělejte to. Veškeré informace se vám akorát pomotají dohromady, až z toho nebudete vědět nic. Spoléhejte na to, že to v té hlavě někde máte a že se vám to ve správný čas ukáže.

Těch tipů bych tu mohla vypisovat víc, ale to už jsou spíš jen mé subjektivní názory a metody, které pomáhají mně. Třeba učit se výhradně dopoledne, protože po obědě se už nic nenaučím, vypínat si telefon, zkoušet si tu zkoušku jako kdyby "naostro", denně si opakovat to, co jsem se již naučila, když si něčím nejsem jistá, nechat se z toho přezkoušet od někoho dalšího, nečíst knížky a nekoukat do telefonu, aby mě ta hlava nebolela ještě víc...

Vzhledem k tomu, že dneska maturity všude končí, tento článek už letos nikomu nepomůže. Ale třeba vy, kteří budete maturovat za rok, si na něj vzpomenete a nějakou z mých rad využijete. :) 

Jsem Denisa
19 let
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky