Knižní štafeta

03.06.2019

Pokud sledujete alespoň trochu bookstagram, rozhodně vám neunikl velký projekt Knižní štafeta. I já jsem měla možnost se do jedné takové zapojit a následně uspořádat i svoji vlastní a poslat také jednu knihu do oběhu.

A o čem ta Štafeta vlastně je? Asi s ní přišel Humbook tým, ale rychle se to rozneslo mezi ostatní čtenáře. Jedná se o poslání jedné knihy k několika lidem, kteří do ní různě píšou, kreslí, lepíkují a čmárají. A kniha s vepsanými pocity se vám pak vrátí.

Já jsem se zapojila do Štafety s knihou Rebelové vln od Sary Raasch. Knihu jsem četla jako první, což mi sice vyhovovalo časově, vzhledem k blížícím se životně důležitým zkouškám, ale přála jsem si také číst knihu s už vepsanými poznámkami. To byl také jeden z důvodů, proč jsem později uspořádala Štafetu vlastní.

Ale všechno postupně. Rebelové vln podle mě nebyla obsahově moc dobrá knížka. Ale obecně si myslím, že fantasy knihy nejsou do tohoto projektu zrovna vhodné. Vtipně to komentovat nemůžete, protože fantasy nejsou vtipné. Upřímně jsem zkrátka pořádně nevěděla, jaké poznámky tam mám psát.

Nicméně jsem knížku přečetla a poslala dál a říkala jsem si, že by bylo fajn poslat nějakou knihu, která se na to hodí podle mě úplně nejvíc. No a vybrala jsem, jak nejlépe jsem mohla. Papírová princezna. Čtivá romantická blbost, která vás ale vlastně baví a hlavně, ke které máte nekonečně mnoho ironických, sarkastických a velmi vtipných poznámek.

Papírovou princeznu jsem poslala ke dvěma úžasným holkám a ani mě při tom zprvu nenapadlo, že jsem vybrala naprosto dokonale. Holky mezi sebou mají velký věkový rozdíl a mně přišlo neskutečně zajímavé později číst, jak na různé věci nahlížejí rozdílnými pohledy.

Jak říkám, nemohla jsem si zvolit lépe. Jak knihu k poslání, tak obě dvě čtenářky. Proto mám pro vás doporučení, aby vám článek také něco předal. :)

Myslím si, že je skvělé, že se takové projekty pořádají. Knižní komunita se tak může lépe poznat a přijde mi super, že se do toho může zapojit vlastně úplně kdokoliv. Proto, pokud stále ještě váháte, jestli poslat i svoji knížku, běžte do toho, čtení je pak mnohem zábavnější, když si ho občas ozvláštníme. 

Ale vážně si dobře rozmyslete, kterou knihu chcete do Knižní štafety dát. Měla by to být taková, která se bude ostatním dobře komentovat a vás pak bude bavit číst si jejich poznámky. Ne taková, která vám leží doma, vám se nechce ji číst a říkáte si, že té vám nebude líto, když se počmáráním zničí.

Já jsem si kvůli tomu třeba koupila speciálně novou knihu a teď si myslím, že má mnohem větší hodnotu. :)

A také si dobře vyberte lidi. Takové, kteří vám jsou sympatičtí a kteří podle vás knihu dobře okomentují. A je podle mě fajn vybrat i úplně rozdílné lidi, už jen proto, abyste viděli ty rozdílné pohledy. 

Pustíte se také do Knižní štafety?

Jsem Denisa
19 let
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky