Začítárna- Valerie Ulíková

15.05.2019

Valerie Ulíková je člověk ohromně milý a pozitivní. Já ji obdivuji už jen proto, že se rozhodla sama odjet do Francie, kde se nehroutí tak, jak bych se rozhodně hroutila já. Najdete ji na Instagramu a na Youtube pod přezdívkou Začítarna. 

1. Kdo Tě přivedl ke čtení?

Odpověď na tuto otázku jsem musela zjistit u mých rodičů, já sama jsem se nad tím moc nezamýšlela a brala jsem, že si čtu od té doby, co si pamatuji. Po rozhovoru s rodiči jsem si jistá, že na to měla vliv má rodina a také základní škola. Máme doma odjakživa spoustu knih, a i když naši nemají moc času na čtení, tak si vždycky našli čas, aby předčítali mně se ségrou. Mám krásnou vzpomínku na to, když jsme byli s kamarády na horách a všem dětem nám každý večer předčítali Harryho Pottera a Tajemnou komnatu. Dále jsme moc rády poslouchaly cédéčka s pohádkami, nebo třeba Děti z Bullerbynu. Když jsem byla starší a na prvním stupni základní školy, tak jsme každé čtvrtletí chodili se třídou do knihovny, kde nám ukazovali všechny novinky a lákali nás na ně. Pak jsem tam už začala chodit sama a začala číst pořádně, jako malá jsem milovala například detektivky pro děti a pak klasické dívčí romány.

2. Jak ses dozvěděla o knižní komunitě na sociálních sítích? A koho jsi sledovala mezi prvními?

Nevím, jak konkrétně jsem se k tomu dostala, ale první, co jsem začala sledovat byl Youtube. Postupně se mi mezi klasickými youtubery začali objevovat i kanály zaměřené na knížky. Mezi prvními byla třeba Klárka z Klářiny knihy a Markéta z Jmenuji se Marille (nyní Mar kéta), které sleduji někdy od roku 2015. Je neuvěřitelné, že jsem se s nimi dva roky poté spřátelila. Dále jsem sledovala třeba Ondrův knižní špajz, Nadi ya nebo Suzanne A. White. Poté jsem, asi před dvěma lety, objevila instagram a s tím třeba Marťu Krausovou, Aničku z Annainword nebo Míšu z Radši knihu.

3. Jak Tě napadlo, že by ses také chtěla stát bookstagramerkou/ booktuberkou? A jak na to reagovalo Tvé okolí? 

Už v roce 2016 jsem začala přemýšlet o tom, že bych to zkusila také, ale neměla jsem na to dostatek odvahy, tak jsem se rozhodla, že si s kamarádkou zkusíme založit blog o knížkách (ano, jmenoval se začítárna, ale už ho nenajdete.) Jelikož mne blog až tolik nebavil, rozhodla jsem se, že by mne instagram mohl bavit mnohem více, není to tolik o psaní, ale spíše o fotkách a prezentaci na instastories. Instagram jsem si založila 12.9. 2017 a bylo to jedno z nejlepších rozhodnutí v mém životě. Poté jsem volně navázala s youtubem, kterému se teď také věnuji.

Moji rodiče mne v tom podporovali od začátku a postupem času vůbec neměli problém pouštět mne na různé akce a oslavy s lidmi, které v tu dobu ani neznali (teď už některé knihomoly znají a mají je moc rádi.) Bála jsem se trochu reakce kamarádů nebo spolužáků, ale nebylo vůbec čeho. Myslím, že se vám lidé nikdy nebudou smát za něco, čemu věříte a děláte to naplno. Když jsem o tom měla jednou prezentaci v naší třídě, až mne překvapilo, kolik lidí mně podporuje a fandí mi a jsem za to nesmírně vděčná. Jediné, z čeho jsem byla nervózní byly vtipné narážky na má mluvená instastories, která byla ze začátku vykročením z komfortní zóny.

4. Baví Tě více Instagram, nebo Youtube?

Jak v čem, Instagram je super v přímé komunikaci se sledujícími a celou komunitou, nebo mne baví aktuální rychlé názory na knihy, které právě čtu. Na youtube jsem si oblíbila ty možnosti, můžete si více vyhrát s obsahem, a navíc se můžete mnohem více rozmluvit na dané téma. Kdybych si měla vybrat, asi si vyberu Instagram.

5. Co je Tvým snem, který se Ti zatím nesplnil?

Osobních snů mám spoustu, i když jsem si zatím ten největší splnila letos studiem ve Francii. U Začítárny mám více snů, na kterých pracuji a doufám, že se mi jednou povedou. Přála bych si, aby mne to stále takhle bavilo a aby to bavilo i sledující, dále bych ráda jednou navázala spolupráci s Albatrosmedia nebo se zapojila do organizace Humbooku, ale mým nejaktuálnějším přáním je rozjet více youtube a nalákat tam více sledující, které by to bavilo.

6. Kdybys mohla být knižní postavou na jeden den, kterou bys byla a proč?

To je vážně těžká otázka, na kterou nemám jednoznačnou odpověď. Ráda bych se stala Hermionou nebo Ginny z Harryho Pottera, protože bych ráda zažila kouzelnický svět a strávila čas v Bradavicích. Dále bych se ráda na den podívala na posádku vesmírné lodi v Akta Illuminae, nebo třeba strávila den jako Jana Eyrová.

7. Máš nějaké heslo/ motto/ citát, kterým se řídíš, nebo který je tvůj oblíbený?

Nemohu říct, že bych měla nějaké moto, kterým bych se řídila, ale vždy mne na nějakou dobu baví určitý citát, kterým se motivuji.

Není to nic originálního, ale například:

Dělej to, co tě dělá šťastným.

Je lepší litovat toho, co jsme udělali než toho, co jsme neudělali.

Anebo Co tě nezabije, to tě posílí.

8. Nelituješ toho, že jsi šla studovat do Francie?

Pro ty, kteří neví, o čem mluvíme, letošní školní rok trávím ve Francii, kam chodím na střední školu díky programu Un an en France od Francouzského Institutu. Nelituji! Myslím, že to bylo dobré rozhodnutí, které mi toho více dalo, než vzalo. Je to veliká zkouška a velký krok z komfortní zóny, ale přineslo mi to spoustu věcí, naučila jsem se mluvit

plynule francouzsky, učit se na dvě střední školy najednou, učit se v jiném školském systému a jazyce a více se spolehnout sama na sebe. Je těžké opustit svoji rodinu a kamarády a vídat je najednou jen jednou za dva měsíce, ale stojí to za to. Myslím, že by měl každý vědět, že je to většinu času boj sama se sebou, jestli to vzdát, netrápit se tím, že jsem daleko a donutit se připravovat do Čech samostudiem, ale zároveň je to úžasné dobrodružství a zkušenost.

9. Máš raději angličtinu nebo francouzštinu? A proč?

Záleží na situaci, poslední dobou se mi mluví lépe francouzsky a do angličtiny se mi pletou francouzská slovíčka, ale třeba na sledování filmů nebo čtení knih preferuji angličtinu. Dříve jsem angličtinu neměla ráda vůbec, ale díky tomu, jak hrozná úroveň angličtiny je tady ve Francii jsem si začala vážit toho, kolik toho umím a angličtinu si díky samostudiu zamilovala.

10. Proč, nebo podle čeho sis zvolila přezdívku na sociálních sítích?

Vzniklo to už v době, kdy jsme měli blog s mojí kamarádkou. Snažila jsem se vymyslet nějaký český název, který se bude dobře pamatovat a bude souviset se čtením. Nějak mne napadlo slovo zašívárna (ve smyslu místa, kam se můžete zašít) a tak jsem si k tomu přidala slovo čtení a vzniklo začítárna.


Jsem Denisa
19 let
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky